مقالات

چند کاربرد جاروبرقی که نمی دانستید

چند کاربرد جاروبرقی که نمی دانستید

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که کاربرد جاروبرقی بجز جارو زدن چه موارد دیگری می‌باشد، باید به شما بگوییم که مقاله درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مقاله خونه سنتر قصد داریم کاربرهای مختلف جاروبرقی را با شما به اشتراک بگذاریم. چراکه با دانستن‌ کاربردهای مختلف یک وسلیه برقی بدون شک زندگی راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. این امکانات در اختیار نسل امروز قرار گرفته‌اند پس چه بهتر که از آنها به درستی استفاده کنید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع کاربرد جاروبرقی

در این بخش چند کاربرد فوق العاده جاروبرقی را معرفی می‌نماییم:

حذف مو، حتی موهای ریز و خز حیوانات

یکی از بی نظیرترین کاربردهای جاروبرقی از بین بردن موهای ریز می‌باشد. اگر علاقه‌مند به نگهداری حیوانات خانگی هستید، اما از بابت مو و خزه‌های آنها نگرانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جاروبرقی‌تان سری بزنید و کاربردهای زیاد آن بهره‌مند شوید. می‌توانید از لوازم جانبی جاروبرقی که مربوط به ضمیمه‌های مخصوص به سر جارو هستند استفاده کنید و به تمیز کردن موهای اضافی سطح بدن حیوانات خانگی و یا موهای ریز روی زمین بپردازید.

کاربرد جاروبرقی یافتن اشیای گم شده ‎

گاهی ممکن است اشیای بسیار کوچک نظیر انگشتر، گوشواره یا پیچ را گم کنید و زمان زیادی برای یافتن آن صرف کنید. همچنین ممکن است اشیای کوچک جایی بیافتند که دسترسی به آنها ساده نباشد مثل پشت میز یا زیر کابینت که به سادگی قابل دسترسی نیستند. در چنین شرایطی مناسب‌ترین گزینه جاروبرقی شما می‌باشد. برای اینکار کافیست جوراب زنانه‌ی نازکی را روی سر جاروبرقی بکشید و به سادگی شی گم شده یا غیر قابل دسترس را بازیابید.

براق کردن وسایل منزل

به راحتی توسط نوشابه‌ی سوده و جاروبرقی وسایل خانه‌تان را برق بیاندازید، برای اینکار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا سودا را در یک آب پاش بریزید و آن را روی فرش، ملحفه‌ها و مبل بپاشید و آن را توسط اسفنج روی سطح مورد نظر پخش کنید. (سودا به دلیل داشتن یک ساینده‌ی طبیعی می‌توانید لایه‌های کهنه‌ی موجود روی سطوح را از بین ببرید.)

بعد از آنکه سودا از روی سطح مورد نظر پخش شد، یک ساعت صبر کنید و بعد با جاروبرقی آنها را جارو کنید.

کاهش دادن آلرژی با تمیز کردن سطوح

شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید، اما بهتر است بدانید گردگیری وسایل خانه توسط دستمال‌های گردگیری موجب گسترش و پراکندگی آلودگی‌ها در محیط می‌شوند. ولی اگر پیش از گردگیری ابتدا به کمک جاروبرقی گرد آنها را بکشید و بعد سطح را دستمال بکشید، آلودگی و آلرژی کمتری به محیط باز گردانده می‌شود.

حذف حشرات خانگی

یک کاربرد جالب جاروبرقی این است که می‌توانید منبع تغذیه‌ی حشرات خانگی را از بین ببرید و از گسترش آنها جلوگیری کنید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم از کیسه جاروبرقی یکبار مصرف استفاده کرده و بعد از جمع آوری حشرات کیسه را دور بیاندازید.

لازم به ذکر ایت براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه اوهایو، مکش جاروبرقی تا 96 درصد قادر به کاهش حشرات می‌باشد. حشراتی نظیر کک و کنه از پوستِ ریخته شده‌ی انسان در سطوح تغذیه کرده و رشد می‌کنند و در نهایت تولید مثل می‌کنند. پس با کاربرد جاروبرقی از شَر این حشرات رها شوید.

تمیز کردن وسایل آشپزخانه

از دیگر کاربرد جاروبرقی می‌توان به تمیز کردن وسایل آشپرخانه اشاره کرد. با این کار عملکرد وسایل آشپزخانه را بهبود داده و در عملکرد آنها شاهد تاثیر شگفت انگیز خواهید بود. برای نمونه می‌توانید از جاروبرقی برای از بین بردن کوئل و کندانسو یخچال استفاده کنید. با این کار نه تنها طول عمر یخچال‌تان طولانی‌تر می‌شود، بلکه موجب سردتر شدن و عملکرد بهتر آن می‌شود. همچنین زیر و پشت وسایل آشپزخانه را باجاروبرقی تمیز کنید و از تجمع حشرات جلوگیری کنید.

خشبو کردن محیط

یک کاربرد فوق العاده جاروبرقی این است که می‌توانید محیط زندگی خود را خوشبو کرده و رایحه‌ی عطر خوشبوی‌تان را به کمک جاروبرقی در محیط منتشر کنید و رایحه ایجاد شده لذت ببرید. برای اینکار کافیست پیش از جارو زدن یک توپ پنبه‌ای را به عطر آغشته کرده و درون کیسه جاروبرقی قرار دهید و جارو زدن را آغاز کنید. به این ترتیب حین فعالیت جاروبرقی رایحه عطر به آرامی در هوا منتشر شده و موجب تازگی و طراوت محیط می‌شود.

حذف بوی بد بالشت

برخی پارچه‌ها نظیر پارچه‌ای مخمل استفاده شده در بالش و تشک به دلیل حساس بودن با استفاده از لباس شویی قابل شستشو نیستند،بنابراین ممکن است بوی بد بگیرند. در چنین شرایطی برای از بین بردن بود بد آنها می‌توانید از جوش شیرین و جاروبرقی استفاده کنید. پودر جوش شیرین را روی بخشی که می‌خواهید تمیز شودبریزید و 30 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت زمان با جاروبرقی آنها از روی سطح جمع کرده و از تمیزی‌شان لذت ببرید.

ترمیم کردن فرش

حتما شما هم فرو رفتن الیاف فرش به دلیل قرار گرفتن وسایل سنگین نظیر مبلمان روی آنها را دیده‌اید. برای باز گرداندن فرش به حالت اولیه راهکار ساده استفاده از کاربرد جاروبرقی با قدرت مکش بالا می‌باشد. برای اینکار مقداری یخ روی فرش بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. پس از ذوب شدن آن ناحیه را جاروبرقی بکشید تا الیاف به حالت اولیه خود بازگردند.

نکته مهم: توجه داشته باشید که همه جاروبرقی‌ها این قابلیت را ندارند و تنها جاروبرقی‌های از نوع آب و خاک می‌توانند مایعات را جمع کنند. در غیر اینصورت در اثر مکش آب جاروبرقی شما دچار مشکل می‌شود.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی نیز می‌توانید از جاروبرقی استفاده کرد. یکی از قابلیت‌های جاروبرقی جمع آوری پرزهای موجود در ماشین لباس شویی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *